کد رنگ

کاهش خطاهای انسانی، یکی از مهم‌ترین دستاوردهای محصولات سوپرپایپ 2  است. استفاده از کد رنگ احتمال خطای انسانی را باز هم کاهش می‌دهد و نصب را باز هم راحت‌تر می‌کند.

اختصاص کد رنگ برای هر سایز لوله به این معنی است که این کد رنگ در روی نوار لوله، حلقه‌ی اتصال و هم‌چنین بر روی فک پرس تکرار می‌شود و مزایای زیر را دارد.

راحت‌تر است ... کد رنگ برای هر سایز لوله

  • مجری با دیدن رنگ حلقه به‌راحتی سایز آن را تشخیص می‌دهد و احتمال استفاده از اتصال اشتباه (مثلا سه‌راهی 16 * 20 * 20 به جای 16 * 16 * 20) به حداقل می‌رسد.
  • فک پرس مناسب هر حلقه به راحتی قابل تشخیص است و احتمال استفاده از فک نامناسب به دلیل فراموشی تعویض آن تقریبا به صفر می‌رسد.
  • اتصالات مختلف حتی وقتی با هم مخلوط شده‌اند به راحتی قابل شناسایی هستند. سهولت تشخیص اتصال، به معنی سهولت در استفاده در کارگاه، در انبارش و در فروشگاه است.

بازهم راحت‌تر!

در سوپرپایپ نیاز به اجرای مرحله خسته‌کننده کالیبر کردن نیست.

با حذف کالیبراسیون نه تنها سرعت اجرا بیش‌تر می شود، بلکه احتمال خطای انسانی که پیش از این به دلیل استفاده از ابزار نادرست و فرسوده یا کالیبر کردن غلط رخ می‌داد باز هم کاهش می‌یابد.

سایز لوله‌های سوپرپایپ با یك نوار طولی رنگی در طول لوله مشخص می‌شود. رنگ نخودی برای سایز ۱۶، نارنجی برای سایز ۲۰، قهوه‌ای برای ۲۵ و سبز برای لوله‌ی ۳۲ نه‌تنها كنترل صحت انتخاب سایز را توسط ناظر تاسیسات ساده می‌كند، بلكه با توجه به تكرار این كد روی اتصالات سرعت لوله‌كشی را هم تا حد زیادی بالا می‌برد.